Waarom nu Maxine?

Maxine


Iedereen vraagt zich wel eens af waarom je die naam hebt gekregen van je ouders. Ik dus ook. Waarom nu net 'Maxine'?

Mijn ouders zijn begonnen met een lijst te maken met allemaal namen. Na 450 namen te doorkrassen kwamen ze uiteindelijk uit op Jill. De eerste naam waar mijn papa en mama allebei mee akkoord gingen. Maar toen was er een nieuwe weervrouw op VTM en toevallig was dat ook een Jill ( Ik wil weervrouw Jill heel fel bedanken voor op tv te komen, want Jill had mij helemaal niet gepast.) dus toen hadden mijn ouders beslist een andere naam te zoeken, want Jill was niet meer origineel.

 Papa heeft Italiaanse roots, dus hij wou dan een Italiaanse naam, Titsiana. Maar dat zag mama helemaal niet zitten. Ze keken toen op de lijst van jongensnamen en zagen 'Maxime' staan. Ze kwamen toen op 'Maxine' als het een meisje zou zijn. Dat is het dan ook geworden. 


Ik ben heel blij met mijn naam en zou geen andere naam hebben gewild. Alleen maken heel veel mensen dezelfde fout in mijn naam, ze schrijven allemaal een M in plaats van  een N of spreken het verkeerd uit. Maar dit ben ik ondertussen gewoon en maak er niet echt een probleem meer van. Ook noemen veel mensen mij Max, vooral mijn familie en goede vrienden. Dit is makkelijker en korter, soms vind ik het zelfs raar als iemand mijn volledige naam zegt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Roodkapje

6 seconden door Daniëlle Bakhuis

Low impact man